تماس با من

فیزتک

فیزیک و تکنولوژی

ابراهیم پهلوان ۱۰ فروردين ۸۴ ، ۲۱:۳۳ ۰ نظر بازديد: ۴۶
اگر چه سازندگان اشعة ایکس  می دانستند که محصولاتشان برای مجموعة پزشکی تعیین شده است، و توسط کارکنان آموزش دیدة پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، چند سالی را صرف بحث برای یافتن شیوة صحیح تبلیغ کردند. در این دوره، تعداد زیادی آگهی که امروزه نامناسب، خنده دار و حتی ناامید کننده بنظر می رسند پدیدار شدند. نگاه دقیق تر به مفهوم زمان، مشکلات این شرکتها را در مواجهه با قراردادن آگهی های مؤثر و موفق آشکار می کند. تجهیزات اشعة ایکس ، اولین تجهیزات الکتریکی پزشکی بود که بطور گسترده مورد دادوستد قرار گرفت. تنها قواعد تبلیغات، توسط حرکت برق درمانی وضع شده بود. وقتی تبلیغ کنندگان اشعة ایکس ، تبلیغاتشان را در حرفه ای ترین مجلات پزشکی قرار دادند، خودشان صفحات تبلیغاتی که شامل مطالبی پیرامون داروهای هوموپتیک، سقط جنین مخفی و داروهای الکلی بود منتشر کردند. گاهی اوقات نیز روشهای تازه و نوینی برای جلب توجه خواننده مورد نیاز بود. اولین رشتة علم پزشکی که به ابزار عکاسی دسترسی واقعی داشت و همچنین بطور عادی از عکسها در مقالات و تبلیغات پزشکی استفاده می کرد، رادیولوژی بود. از طرف دیگر هیچگونه سابقه ای در تبلیغات پزشکی برای معنی بخشیدن به « بی اثری رونتگنولوژی » وجود نداشت. در این دوره بود که بطور عمده در تبلیغات اشعة ایکس  از عکس دستیار زن- به عنوان بیمار- در حالتی که لبخندی حاکی از رضایتمندی بر لب داشت استفاده می شد- یک قرارداد عکاسی که به دیگر تبلیغات پزشکی دهة 1910 راه یافت. 3-24) دستیار جوانی که بزودی بجای او خانم رم واگنر[1] در بسیاری از تبلیغات اشعة ایکس واگنر ظاهر شد، در حالیکه همیشه موهایی کاملاً مرتب داشت مستقیماً به دوربین نگاه می کرد.3-25) دکتر مهران قصابیان[2] از این زن جوان در یک سری آگهی های لوازم اشعة ایکس  و برق درمانیِ شرکت کوئینِ فیلادلفیا استفاده کرد. او برای آگهی های مجله یک لباس تیرة زیبا می پوشید؛ و در « کارتهای تبلیغاتی » خصوصی حرفه ای بدون لباس و لباس زیر ظاهر می شد.3-26) در حقیقت ترکیب زنان ثابت می کرد که یک محرک برا ی میزان فروش در این شاخه است. نیمرخهای سایه ای تمام بدن واگنر در سال 1900 معروف شد...3-27) ... که آنها در سال آینده با عنوانی ویژه و در روشنایی ظاهر شدند.3-28) این تصویر اتاق اشعة ایکس  ی که خیل هم خوب مجهز است مشکلات تبلیغ کنندگان سال 1900 را نشان می دهد: پزشکانی که از اشعة جدید استفاده می کردند ممکن بود که از این وسایل پزشکی جنبی- جعبه های گالوانیک، حمام « القایی » و اِترهای شفابخش نامرئی بطور تفریحی استفاده کنند. چه شیوه ای برای این پزشکان ( که مشتریهایی بالقوه هستند ) بایستی اتخاذ کرد؟3-29) آگهی دهندگان نمی توانستند مورد نظر برای تبلیغاتشان را در مجلات پزشکی انتخاب کنند، به عنوان مثال این یکی که در سال 1900 توسط ویلیام رولینز برای شرکت نور ایکسِ اِی- دبلیو اِل[3] چاپ شده است، در همان صفحات محصولاتی مشابه نظیر « جوانه های سلامتی[4] » که یک تبلیغ گسترده مخفی از سقط جنین بود پیدا کردند.3-30) بعضی از آگهی دهندگان شیوة جدیدی از تبلیغ را که شامل تصاویر کارتونی خنده دار و چشمگیر بود ارائه کردند به امید اینکه محصولاتشان برجسته تر از سایر تبلیغات داروهای معالجة اعتیاد باشد.3-31) این حقیقت باقی ماند که با اینکه گروهی از پزشکان مجموعة بیمارستانی به کار در زمینة رادیولوژی می پرداختند، گروه دیگر که تعدادشان خیلی هم بیشتر بود اشعة ایکس  را در کارهای خصوصیشان در شهرستانها و شهرهای کوچک سراسر ایالات متحده بکار می بردند. افراد زیادی از این گروه اخیر گاهی اوقات اشعه های ایکس را در درمانها و معالجات نامناسب و با نظریات پزشکی دلخواه بکار می بردند. به زودی بر آگهی کنندگان روشن شد که شیوه های تبلیغاتی متفاوتی برای گروه های مختلف مورد نیاز است. [1] Mrs. Rome Wagner[2] Dr. Mihran Kassabian[3] A-WL X-Light[4] HALTH BUDS

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ما را از نظرات خود مطلع نماييدتماس با ما